Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego
§ 1.
Postanowienia ogólne
- Regulamin organizacyjny został ustalony na podstawie art. 24 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r., poz. 295, ze zm.).
- Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy działający pod firmą „WALAMED SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ”, ul. Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa, NIP: 5273141038, REGON: 54029920000000, KRS: 0001141459, wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego nr księgi rejestrowej 000000285689 (dalej jako „WALAMED”).
- Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników WALAMED, a także osoby wykonujące świadczenia zdrowotne na rzecz WALAMED na podstawie umów cywilnoprawnych oraz pacjentów korzystających z usług WALAMED za pośrednictwem strony: walamed.pl (dalej: Serwis).
§ 2.
Cele i zadania
- Celem działalności WALAMED jest udzielanie świadczeń zdrowotnych, a także promocja zdrowia i prowadzenie edukacji zdrowotnej.
- Zadaniami WALAMED są:
- udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta, a także zgodnie z zasadami etyki oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
- promocja zdrowia oraz edukacja zdrowotna pacjentów;
- wykonywanie innych zadań Kliniki w zakresie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa
§ 3.
Struktura organizacyjna
- Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą za pomocą zakładu leczniczego pod nazwą
- W ramach zakładu leczniczego, o którym mowa w ust. 1, funkcjonuje jednostka organizacyjna pod nazwą WALAMED Centrum Telemedyczne.
§ 4.
Rodzaj i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
- WALAMED prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne w następującym zakresie:
- Chorób wewnętrznych;
- Neurologii;
- Pediatrii;
- Promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej.
- WALAMED realizuje swoje zadania poprzez:
- udzielanie konsultacji lekarskich w formie teleporady, tj. na odległość i bez osobistego kontaktu pacjenta z lekarzem;
- wystawianie e-recept;
- promocję zdrowia i edukację zdrowotną pacjentów.
§ 5.
Miejsce i przebieg udzielania świadczeń zdrowotnych
- Siedzibą zakładu leczniczego WALAMED jest Warszawa (00-867), ul. Jana Pawła II 27.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego poprzez Serwis walamed.pl przez 7 (siedem) dni w tygodniu, w godzinach dostępności Serwisu.
- Warunkiem uzyskania świadczenia w ramach zawartej umowy jest:
- akceptacja niniejszego regulaminu oraz regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną stanowiącego załącznik do niniejszego regulaminu;
- wyrażenie zgody na udzielenie świadczenia medycznego drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu;
- udzielenie przez Pacjenta informacji, o których mowa w ust. 6;
- pozytywna kwalifikacja Pacjenta.
- Płatność za udzielone świadczenia następuje przed udzieleniem świadczenia.
- Spółka akceptuje następujące formy płatności:
- przelew bankowy;
- karta kredytowa/płatnicza;
- kod BLIK.
- Przed przystąpieniem do udzielania świadczeń Pacjent zobowiązany jest udzielić personelowi udzielającemu świadczeń wszelkich informacji i wyjaśnień zgodnych z prawdą i jego wiedzą, jakie będą niezbędne dla zapewnienia należytej realizacji świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności okazać posiadaną dokumentację medyczną wraz z wynikami badań. Informacje, o których mowa w zdaniu poprzedzającym mogą zostać przekazane w formie Kwestionariusza udostępnionego w Serwisie bądź też podczas samej konsultacji lekarskiej.
§ 6.
Dostępność świadczeń zdrowotnych
- WALAMED organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom możliwie najlepszą dostępność i najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom za odpłatnością, w oparciu o obowiązujący w dacie udzielenia świadczenia cennik ustalony przez Kierownika i stanowiący załącznik do Regulaminu.
- Informacje w sprawie wysokości opłat za świadczenia zdrowotne wynikających z cennika, o którym mowa w ust.2, WALAMED udostępnia na stronie internetowej Serwisu: walamed.pl
- WALAMED zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia pacjenta lub zaprzestania dalszego udzielania świadczeń zdrowotnych w następujących przypadkach:
- jeżeli stan zdrowia pacjenta nie pozwala na udzielenie mu świadczeń zdrowotnych na odległość, tj. stan zdrowia pacjenta lub inne okoliczności, w szczególności brak dostatecznych informacji koniecznych do wydania e-Recepty, wymagają osobistej konsultacji z lekarzem lub przerwania trwającej konsultacji medycznej, jeżeli nie zachodzi przypadek, gdy zwłoka w jej udzieleniu mogłaby spowodować niebezpieczeństwo utraty życia, ciężkiego uszkodzenia ciała lub ciężkiego rozstroju zdrowia;
- w przypadku naruszenia przez pacjenta obowiązków wynikających z treści niniejszego Regulaminu;
- w innych przypadkach, gdy udzielenie świadczeń zdrowotnych jest niemożliwe z przyczyn niezależnych od WALAMED.
§ 7.
Jakość świadczeń zdrowotnych
- Świadczenia zdrowotne w Klinice są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom z należytą starannością, zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta oraz w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym.
- Osoby udzielające pacjentom świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
§ 8.
Dokumentacja medyczna
- WALAMED prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisach wykonawczych.
- WALAMED zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej. Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres przewidziany w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
- WALAMED udostępnia dokumentację medyczną:
- do wglądu;
- przez sporządzenie jej kopii, odpisu, wyciągu lub wydruku;
- przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku, gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
- za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
- na informatycznym nośniku danych.
- WALAMED nie prowadzi dokumentacji medycznej w postaci papierowej.
- Za udostępnienie dokumentacji medycznej WALAMED nie pobiera opłat.
§ 9.
Prawa i obowiązki pacjenta
- Świadczenia zdrowotne udzielane są z poszanowaniem praw pacjenta określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także w przepisach odrębnych.
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych ma prawo do złożenia skargi do Kierownika lub osoby go zastępującej. Skargę należy przesłać pocztą elektroniczną na adres: kontakt@walamed.pl
- Informacja o prawach pacjenta udostępniona jest pacjentom na stronie internetowej Serwisu.
§ 10.
Kierownictwo WALAMED
- Działalnością WALAMED, kieruje kierownik podmiotu leczniczego („Kierownik”).
- Kierownik prowadzi sprawy WALAMED i reprezentuje je na zewnątrz oraz realizuje inne obowiązki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Kierownik może powołać zastępców do kierowania poszczególnymi jednostkami lub komórkami organizacyjnymi, lub kierowania sprawami określonego rodzaju. W tym celu Kierownik może w szczególności udzielać swoim zastępcom niezbędnych pełnomocnictw lub upoważnień.
- Kierownik może powierzyć wyznaczonej osobie obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego lub współpracującego z WALAMED oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej (kierownik medyczny).
§ 11.
Warunki współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
- W celu zapewnienia prawidłowości oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, WALAMED współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów, a także z przedstawicielami innych zawodów medycznych.
- Współpraca odbywa się na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta. Szczegółowe zasady współpracy mogą zostać określone w odrębnych umowach.
§ 12.
Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie w dniu 22 stycznia 2025 r.
- W sprawach nieuregulowanych w regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz akty wykonawcze do tych ustaw.